A hirdetés nem ablakon kidobott pénz

Horváth Tiborral, a Naturmarketing egyik alapítójával beszélgettem. Az interjúból kiderül, hogy miért szereti igazán a munkáját, valamint azt is megtudhatod, hogy egy marketinges mikor mond nemet egy megbízásra.

11760048_741929632595806_7361828748214285929_n.jpg

  1. Mivel foglalkoztok?

Röviden: Mi vagyunk az útikönyv, ami eligazít az online marketing dzsungelében.Viccet félretéve: Mi egy online marketing ügynökség vagyunk, mely segít a vállalkozásoknak láthatóbbá válni az online világban. Főként a következőkkel foglalkozunk: Facebook, AdWords, szövegírás, grafika és web. Persze ennél jóval szélesebb a paletta, ezek a legtöbbet kért szolgáltatásaink.

  1. Hány fős csapattal dolgozol együtt?

Állandó jelleggel öten vagyunk, de persze projekt szinten még bedolgoznak nekünk nagyjából ugyanennyien.

  1. Miért szeretsz csapatban dolgozni és miért igazán jó a ti csapatotok?

Meg tudom osztani a gondolataimat másokkal, visszajelzést kapok, hogy mennyire életképes egy-egy ötlet, megvalósítás. Kiegészítjük egymás hiányosságait, így ott a lehetőség mindenki számára a fejlődésre, így segítjük, tanítjuk egymást. Ha lehet ilyet mondani, akkor ezt egy második családként kezelem. A nap nagy részét egymással töltjük és a magánéletben is jó barátok vagyunk. Nagyon sokat nevetünk, ugratjuk egymást, tényleg családias a hangulat nálunk. Ettől függetlenül, ha munka van, akkor mindenki 100%-ot ad. Mindenki tudja, hogy mikor lehet hülyülni, viccelni és mikor van az, amikor neki kell ülni és elvégezni az adott munkát pontosan, precízen.

  1. Mit szeretsz igazán a munkádban?

Nem szeretem a monoton dolgokat. Új kihívások, izgalmasabbnál-izgalmasabb feladatok, ez az, amiben otthonosan érzem magam. Olyan embereket, olyan tevékenységeket ismerhetek meg, láthatok bele az ő munkájukba, amiknek kívülről nem látnám a mélységeit. Minden új ügyfélnél egy kicsit bele kell ásnom magam az ő területébe, megismerni a gondolkodásmódját és ezeket figyelembe véve előállni tervekkel, megértetni, miért lesz neki az a jó, amit javaslunk. Amikor pedig bizalmat szavaznak az ügyfelek, látják és visszajelzik a munkám eredményét, amiatt érdemes ezt csinálni. 

  1. Mi volt eddig a legnagyobb munkátok?

Nehéz kérdés. Talán az egyik legnagyobb munkánk egy még akkor fel nem épült lakópark 17 lakásának értékesítése volt. Emellett minden grafikai anyag elkészítése is a mi dolgunk volt.  Három hónapos kampányt csináltunk, és ha jól emlékszem, akkor 12 lakásra sikerült is érdeklődőt/vevőt szereznünk a Facebook és Google AdWords segítségével. Három hónap kemény munka volt, de sikerült és az ügyfél is nagyon elégedett volt. 

  1. Mondtál-e már nemet egy megbízásra? Ha igen, mi volt az oka?

Igen, amikor teljesen irreálisak voltak az elvárások és sajnos meggyőzni sem tudtuk az ellenkezőjéről a cég vezetőjét. Volt olyan ügyfél is, akivel elkezdtünk dolgozni, de annyira egyoldalú volt a kommunikáció, hogy hamar abbahagytuk a közös munkát.  Sajnos még mindig sokan vannak, akik nem hisznek az online jelenlétben, de mégis szeretnének ott lenni, mert a többiek/konkurensek is használják, viszont nem tudják és nem is érdekli őket igazán, hogy mennyi mindenre használható. 

  1. Mit találsz a legnagyobb nehézségnek/kihívásnak a szakmában?

Szerintem a legnehezebb, hogy naprakészek legyünk. Folyamatosan változnak a rendszerek/trendek és ezáltal mi is minden nap tanulunk. Továbbá nagy a verseny és nem mindenki veszi olyan komolyan a szakmáját, mint mi. Sok negatív tapasztalat után nehéz meggyőzni egy ügyfelet arról, hogy a hirdetés nem az ablakon kidobott pénz. 

  1. Milyen szakmai fórumokon és csoportokban vagytok jelen?

Olyan üzleti találkozókon, csoportokban igyekszünk részt venni, ahol hasonló gondolkodású emberekkel találkozhatunk. Ilyen a Business Flow, egy kéthetente megrendezésre kerülő üzleti találkozó. Csoportként pedig a KKV Marketing csoportot említenénk meg, ahol tapasztalatokat gyűjtünk más vállalkozóktól, illetve igyekszünk segíteni, ha a mi területünk kapcsán érkezik kérdés. Persze látni kell azt is, hogy itt nem csak a szakmai közönség koncentrálódik, hiába a jó szándék hozta létre a csoportot. Gyakran az a leghangosabb, aki mögött nincs valódi tudás, szakmaiság, (természetesen kivételek is vannak) de ez mindenhol így működik, ettől függetlenül arra koncentrálunk, ami érték ezekben a csoportokban. 

  1. Mik a jövőbeni terveitek? Milyen munkát szeretnétek megcsípni?

Igazából nyitottak vagyunk mindenre. Szívesen támogatnánk nagyobb cégek marketing részlegét is, de ugyanakkora elkötelezettséggel dolgozunk kisebb cégeknek/vállalkozóknak. Bár sok jó anyag van már ebben a témában, szeretnénk könyvet kiadni, ami egy online marketing kisokos lenne. Ezt a könyvet nem csak olvasni kell majd, hanem a pontokat követve felépíthető lesz egy cég online jelenléte, de erről majd még talán egy következő interjúban beszélek.

  1. Van olyan tévhit a marketingesekkel kapcsolatban, amelyet eloszlatnál?

Az iskolapadban megszerzett tudás még nem elegendő ahhoz, hogy valakiből jó marketinges váljon. Kell hozzá egy adag gyakorlatiasság, problémamegoldó képesség, amikkel idő közben gyarapodik is az ember. Fejlődni folyamatosan kell, figyelni a trendeket és a konkurenciát, nyitott szemmel járni a világban.

 

Somlyai-Sipos Szilvia
HR- és karrier – tanácsadó
Life & Business Coach
dolgozzmagadon.hu

 

dolgozz_magadon_finalbiglogo.jpg