Álláskeresőként így estem bele a kiválasztási folyamat csapdájába – Igaz történet őszintén

Álláskeresésed során mi volt életed eddigi legrosszabb vagy leghosszabb kiválasztási folyamata? Milyen feladatokat kértek tőled úgy, hogy a személyes kapcsolatfelvétel/találkozó még meg sem történt? Elkészítenél egy olyan „próbamunkát” ingyen, amely több munkanapnyi idődet és energiádat emészti fel (miközben egyébként is helytállsz a jelenlegi munkahelyeden)? Mindezt úgy, ha projektmunkaként tekintünk rá, akkor akár 6-7 számjegyű összeget is elkérhetnél érte? De te már annak is örülsz, hogy a feladat elvégzésével tovább jutsz a következő körre...

mh-work-stress.jpg

Jóváhagyással, anonim módon megoszthatom itt a blogon is az alábbi levelet:

„Sziasztok. Kicsit kiöntöm a lelkem, mert szerintem abszolút nem korrekt, ami jelenleg folyik a cégek többségénél, ha marketing specialistát vagy managert (tök mindegy, hogy hívjuk) "keresnek". Épp szeretnék váltani, mert főnöki részről elkezdett "süllyedni a hajó". Ennek rendje és módja szerint kiküldtem a CV-m jó pár helyre és több helyről vissza is jeleztek, hogy akkor itt lenne egy interjúfeladat. Ez általában megtörténik a második körös részben vagy még a személyes találkozást megelőzően (ami külön felháborít, by the way). De 99,9% - ban nem olyan feladatot küldenek, amiben meg kell csak villogtatni, hogy mihez és mennyire értesz, hanem egyből bele a közepébe és mondok pár friss példát.

Ezt az "apró" előszűrő feladatot eddig summázva 4 cég kérte:

  • Milyennek ítéli meg az XY külső kommunikációját?
  • Milyen eszközökkel erősítene rá az XY külső kommunikációjára?
  • Ön szerint ki(k) az XY célcsoportja? Van-e olyan célcsoport, amelyet Ön szerint az XY megcélozhatna, de jelenleg nem teszi?
  • Milyen csatornákon szólítaná meg a célközönséget?
  • Milyen célcsoportokat és milyen módon kíván elérni?
  • Melyik projektet emelné ki az XY márkanevének erősítéséhez? Válaszát kérjük indokolja!
  • Hogyan képzeli el az XY marketingstratégiáját most és 3 év múlva?

Hamarosan jön az ünnepi roham:

  • Mutasson be egy ütemtervet, hogy milyen kommunikációs kampánystratégiát alkotna és milyen marketing eszközöket használna a kampány során!
  • Fejtse ki, hogy a közösségi médiában milyen kommunikációt alkotna az egyes felületeken és ezekhez kapcsolódóan írjon példákat!

Nem az a baj kedves cégek, hogy valahogy szűrni akartok és felmérni a jelentkezők tapasztalatát, hanem az, hogy majdnem egy konkrét marketing tervet kértek piackutatással. Sőt volt olyan is, amiben még konkurenciaelemzést is. Ez a jelentkezőnek jó kis pénzben kiszámolható ingyenmunka, plusz biztos vagyok benne, hogy még az is előfordul, hogy nem is kerestek embert, csak kellene pár ötlet, ami meg aztán a legaljának a legalja. Elnézést a kirohanásért, tényleg nem azért fröcsögök itt, mert hülye lennék ehhez, sőt szakmailag minden nagyképűség nélkül jó vagyok a munkámban. Főleg az a probléma, hogy még csak egy személyes kontakt se történik, ahol én, mint munkavállaló is felmérem azt, hogy akarok-e ott dolgozni egyáltalán, máris olyan szakmai munkát kérnek, ami szerintem nem korrekt és egy nagy gambling a jelentkező részéről.”

Szerinted is túlzás, amit a cégek többsége kiválasztási folyamat címszó alatt végez? Írd meg kommentben!

Elgondolkodtatott a bejegyzésem? Te is megírnád a saját történetedet? Küldj e-mailt az info@dolgozzmagadon.hu címre!

Amennyiben segítségre van szükséged, itt tájékozódhatsz a szolgáltatásaimról.
Itt pedig fel tudod venni velem a kapcsolatot.

Somlyai-Sipos Szilvia
HR- és karrier – tanácsadó
Life & Business Coach
dolgozzmagadon.hu

dolgozz_magadon_finalbiglogo.jpg