12 jel, amelyekről tudod, hogy a neked megfelelő helyen dolgozol

Így képes vagy a jelenben maradni (mindfulness)

Nem is tudatosítjuk magunkban, hogy a munkahelyi teljesítményünk nem csak azon a 8-9 órán múlik, melyet a munkahelyünkön töltünk. Életünk egy egységet alkot, így rendkívül fontos az, hogy mi történik munkaidőn kívül. Sokat rágódsz az irodai dolgokon? Fekete felhőként ereszkedik rád a stressz? 12 összetevőt olvashatsz az alábbiakban, így kiderül számodra, hogy jó helyen dolgozol-e. Na de miért fontos ez és hogyan kapcsolódik a tudatos jelenléthez? Olvass tovább!

istock_000015423426small.jpg

  • Kihívást jelent számodra a munkaköröd: Nem fulladsz bele minden nap az unalomba.
  • Lehetőséged van kiteljesedni és fejlődni munkád során: Támogató légkörben dolgozhatsz, melyet a vezetőd is erősít.
  • Látod értelmét az elvégzett munkádnak: Te is elégedett vagy az elvégzett munkával, valamint a teljesítményeddel.
  • El tudod képzelni magad hosszú távon a munkahelyeden: Cégen belül van lehetőséged a ranglétrán feljebb jutni és még több szakmai tudás birtokába kerülni.
  • Megbecsülik a munkádat: Visszajelzést kapsz a munkavégzésedről, mely dicséretet is magában foglal.
  • Elismerik és kifizetik a túlórát: Hiánya az egyik legnagyobb frusztrációt tudja okozni egy munkahelyen.
  • Jó kapcsolatot ápolsz a munkatársaiddal: A gördülékeny együttműködés érdekében elengedhetetlen.
  • Munkaidő után már nem rágódsz a megoldandó feladatokon: Feleslegesen rabolja az idődet és terheli az idegrendszeredet. Mindennek meg van a maga helye. A munkának munkaidőben, az irodában. Majd akkor megoldod.
  • Van elég szabadidőd munka után a hobbid űzésére: Van lehetőséged feltöltődni és azzal foglalkozni, amit igazán szeretsz.
  • Ki tudod magad pihenni éjszakánként és nincsenek alvásproblémáid: Ez nagyon fontos, különben nem lesz elég energiád a naphoz, egy idő után pedig az immunrendszered gyengül le, majd lebetegszel. Ördögi kör.
  • Nem szorongsz azon, hogy mi fog másnap történni az irodában: Ez rajtad kívül természetesen múlik a vezetőd, a munkatársaid és a cég ügyfeleinek hozzáállásán is.
  • Gyomorgörcs nélkül érkezel meg reggelente a munkahelyedre: Mindig a következő megmérettetéssel foglalkozz és ne hagyd, hogy a félelmeid felnagyítsák a „problémát”.

Hogy kapcsolódik ez a tudatos jelenléthez?

A mindfulness az éber jelenlétet, a tudatos figyelmet jelképezi. Ez alapvetően minden emberben benne van, csak a stressz hatására elfelejtjük alkalmazni, illetve nem tudjuk előhívni, megfelelően irányítani. Az adott feladatra való koncentrálást jelenti, általa nem engedjük be a múlt rossz történéseit és nem aggódunk a jövőn. Rengeteg meditációs gyakorlat létezik erre, de ha csak 1-2 percre akarsz kiszakadni a világból és megnyugodni (akár a munkahelyi székedben ülve vagy séta közben) és elmélyedni, arra is teljesen alkalmas. Hatékony stresszkezelő módszer.
Elsőként próbáld ki a következőt: Csukd be a szemed és figyeld meg a körülötted lévő zajokat anélkül, hogy értékelnéd őket. Csak figyelj. Ugye, hogy pár perc után sikerül megnyugodni és visszatérni a feladatokhoz?

Amennyiben viszont tényleg nem érzed magad jól a bőrödben (munkahelyeden) és már mindent kipróbáltál, de még mindig nem jutottál eredményre, keress meg engem személyes konzultációm valamelyikén.

Kövesd továbbra is a blogot, ugyanis a következő bejegyzésemben eloszlatom a tévhiteket a segítő szakmákkal kapcsolatban. Karrierépítés sikeresen csoportomban megkérdeztem a tagokat, hogy amennyiben még nem jártak coachnál vagy tanácsadónál, mi az oka. Meglepő eredmények születtek, így ezeket a tévhiteket mindenképpen szeretném eloszlatni következő cikkemben.

Somlyai-Sipos Szilvia
HR- és karrier – tanácsadó
Life & Business Coach
dolgozzmagadon.hu

 dolgozz_magadon_logo_1.jpg