Flow-élmény a munkában – Te képes vagy az elmélyülésre?

Itt az ősz, ideje visszatérni a mókuskerékbe! Optimális esetben mindenki kinyaralta magát, leadta a gyerekét (bölcsibe, oviba, suliba, nagymamához) és visszatér a munkába, már nincs kifogás a ’nemdolgozásra’. A nyári lazaság után azt érzi az ember, hogy ilyenkor minden duplán a nyakába szakad. Nehéz újra felvenni a ritmust. Megsokasodnak a teendők, meetingek, projektek.  Meg aztán mindjárt itt az év vége, számos munkahelyen a zárások időszaka. Mindig mindenkinek mindent egyszerre kell prezentálnod, sőt a legidegesítőbb határidő, amit hallhatsz: ha valaminek már tegnapra el kellett volna készülnie. Valószínűleg a multitaskingolást már profi szintre emelted. Azonban mi történik akkor, ha egy kicsit elmélyülnél, belemélyednél a munkába? Ha elő akarod hozni a kreativitásodat és nem csak monoton módon nyomkodni a klaviatúrát? Ha eleged van abból, hogy ezer helyre kell egyszerre figyelned? Ha mindig hibázol, figyelmetlen vagy és nehezen tudsz koncentrálni? Ha szeretnél valami újítást, de ahhoz tényleg oda kell figyelned? Ha olyan típus vagy, akinek olyan munkamorálja, hogy csak akkor tud leghatékonyabban dolgozni, ha békén hagyják és elmélyülhet a feladataiban? Sokat hallottál róla és kipróbálnád? Na de hogyan lehet a mindennapos nyomás alatt elérni a flow állapotot? Hidd el, nem csak a művészek képesek erre!

012815-smith-three-benefits-to-mindfulness.png

Flow-élményről röviden: Akkor éled át, ha tevékenységed végzése közben csak az adott dologra koncentrálsz, belemerülsz az adott ’feladatodba’, leköti a figyelmed, élvezed és örömet okoz számodra, a kreativitásod szárnyalhat.

Ehhez a témakörhöz csatolnám én ’kedvencemet’ a mindfulness-t, ami az éber jelenlétet, a tudatos figyelmet jelképezi. Ez alapvetően minden emberben benne van, csak a stressz hatására elfelejtjük alkalmazni, illetve nem tudjuk előhívni, megfelelően irányítani. Szintén az adott feladatra való koncentrálást jelenti, nem engedi be a múlt rossz történéseit és nem aggódik a jövőn. Rengeteg meditációs gyakorlat létezik erre, de ha csak 1-2 percre akarsz kiszakadni a világból és megnyugodni (akár a munkahelyi székedben ülve vagy séta közben) és elmélyedni, arra is teljesen alkalmas. Hatékony stresszkezelő módszer.

Na de hogy tudod ezt alkalmazni a munkád során?

  • Alapvetően: válassz olyan szakmát, munkát, munkahelyet, amelyet szeretsz (már amennyire egy munkát lehet általában)!
  • Tervezd meg a napodat!
  • Legyenek céljaid!
  • Engedd magad bele a tevékenységbe, csak azzal foglalkozz!
  • Hagyj fel a multitaskingolással!
  • Ne futass 10 e-mailt, 3 telefont és 4 beszélgetést egyszerre!
  • Gyakorold a tudatos jelenlétet!
  • Fókuszálj egy dologra, a többit zárd ki!
  • Ne aggódj a többi határidős feladataidon!
  • Ne stresszelj olyan dolgokon, amik már egy nap múlva semmit sem számítanak!
  • Ne hajszolj semmit se görcsösen!
  • Ne rágódj a múlton!
  • Ne aggódj a jövőn!
  • Zárd ki a rosszindulatú embereket az életedből!
  • Ismerd el a sikereidet, veregesd vállon magad!

Amit nyerhetsz vele:

  • kreatívabb leszel
  • hatékonyabban végzed el a munkádat
  • megnő a teljesítményed
  • olyan dolgok is eszedbe jutnak, amik máskor nem
  • könnyebben tudsz rangsorolni
  • azt érzed, hogy amivel foglalkozol, az valóban fontos
  • nem aggódsz annyit feleslegesen
  • csökken a stressz
  • elrepül a munkaidő
  • feltöltődsz
  • megmarad a munkahelyi motivációd

Te képes vagy rá?

Ha bővebben érdekel a téma, akkor keress meg!

Oszd meg a cikket, a témával kapcsolatban kommentelj itt vagy a Facebookon, vagy írj az info@dolgozzmagadon.hu címre! A sértő vélemények moderálásra kerülnek.

A cikkek és tartalmak teljes mértékben a szerző saját tulajdonát képezik. Átvenni csak a szerző engedélyével és megjelölésével lehet. Fotók: Google

dolgozz_magadon_logo.jpg