21 tipp, hogyan kapcsolj ki munka után – Ne hagyd, hogy felőröljön a stressz!

Rohanás, főzés, mosás, takarítás, gyereksírás, párkapcsolati és munkahelyi problémák. Ilyen az élet. Azonban ne úgy teljen el, hogy mindent a mókuskerék járása szerint hajtasz végre. Az emberben gyűlik a stressz, mintha egy nagy hordóba engednénk a mustot. Azonban ezt el is kell vezetni, ki kell adnia magából az embernek ahhoz, hogy a mindennapi kötelező feladatait kellő higgadtsággal tudja kezelni. Az élet attól szép, hogy a kötelező feladatok után az ember foglalkozhat azzal, amivel igazán szeretne, és ami igazán fontos számára. Csak szervezés kérdése. Mégis annyira nehéz az iroda mögött hagyni a munkahelyi problémákat, hiszen sokan aludni sem tudnak rendesen a napközben felgyülemlett stressztől. Én már 2 éve a mindfulness-t alkalmazom (csak az előttem álló feladatra koncentrálok, és nem aggódok előre feleslegesen semmin, megélem a pillanatot), de ha neked ez még nem megy, akkor se keseredj el. Ha ezt a cikket olvasod, akkor bizonyára benned is megfogalmazódott, hogy valamin változtatnod kell. Ha már legalább egy pontot megfogadsz a tanácsaimból, már sokat teszel magadért. Meglátod a közérzeted is nagyban javulni fog!

stress.jpg

  1. Munka után sétával ereszd ki a gőzt! Szállj le 1-2 megállóval korábban és gyalogolj haza! Ha az autózásból és a dugóban állásból van eleged, akkor kerékpározz be a munkahelyre!
  2. Szervezz olyan programokat a barátaiddal és a családtagjaiddal, amelyek igazán feltöltenek! Manapság alig jut idő a szeretteinkre, de már a puszta jelenlétük is megnyugtatóan hat.
  3. Sportolj! Testi-lelki-szellemi egészségedet nagyban befolyásolja az, hogy végzel-e bármilyen testmozgást az irodai íróasztal és az otthoni kanapéd közötti sétán kívül. A közös sportolásba a gyerekeket is bele lehet vonni!
  4. Szánj mindennap időt a hobbidra vagy a céljaid elérésére! Ettől máris jobb kedved lesz, ami szintén az ellazulást segíti elő.
  5. Az otthoni nagytakarítást ne hétköznap akard megoldani! Boldog akarsz lenni egy kicsit rendetlenebb lakásban, vagy boldogtalan és ideges egy toptiszta lakásban? Az otthon szolgál minket és nem fordítva. Ezért igyekezz kialakítani úgy a lakóteredet, hogy minél praktikusabban lehessen a pakolást/takarítást megoldani, amire hidd el, bőven elég 1-2 óra a hétvégén.
  6. Hétköznap bánj csínján a bulival és az alkohollal!
  7. Kerüld a cukrozott ételeket és a túl sok koffeint. Órákig képesek úgy pörgetni, hogy csak stresszes leszel tőlük és nem pedig hatékony.
  8. Kütyü – detox: Ha folyamatosan jár az agyad és nem tudsz elaludni, akkor reggel fáradtan ébredsz. Közvetlen lefekvés előtt mellőzd a televízió nézését és a telefon nyomkodását (különösen a híroldalak figyelését). Helyette kapcsolj ki egy kellemes könyvvel! Bújj be az ágyba és lazíts!
  9. Gondold át a napodat és tanulj belőle! Minden napnak meg van a maga célja és miértje.
  10. Találj értelmet a munkádban! Tudd, hogy miért csinálod! Ha nem áll közel annyira hozzád, de jelenleg nincs lehetőséged váltani, akkor is vedd tudomásul, hogy ez egy átmeneti állapot, amit ki fogsz tudni bírni.
  11. Egy hozzád közel álló emberrel beszéld meg a problémáidat! Már az sokat segít, ha az ember kibeszéli magából az aznapi nehézségeket.
  12. Írj egy listát arról, hogy milyen teendők várnak rád másnap! Rendszerezz! Így nem reggel kell idegeskedned és gondolkodnod azon, vajon hogyan alakul majd a nap és nyugodtabban is alszol majd!
  13. Legyenek céljaid és magaddal szembeni apró elvárások, melyek teljesítése elégedettséggel töltenek el téged!
  14. Változtass sorrendet! Ha az otthoni teendőid is ellepnek, akkor legalább a megoldás sorrendjén változtass, így nem őröl fel mindennap ugyanaz a ritmus.
  15. Meditálj vagy jógázz! Nem is gondolnád, hogy milyen belső energiákat szabadít fel!
  16. Gondolj eddigi sikereidre és szép dolgokra!
  17. Légy hálás azért, amid van!
  18. Ne stresszelj előre olyan dolgokon, amik még meg sem történtek. Alapvetően jó, ha mondjuk egy projekt kapcsán minden lehetőséget végigjársz, de eszedbe ne jusson olyan, hogy te alkalmatlan vagy a feladat megoldására, nem sikerül egy vizsgád vagy esetleg mi lesz, ha nem leszel annyira sikeres. A problémát akkor kell megoldani, amikor keletkezik és nem pedig idegeskedni rajta olyankor, amikor egyébként is alaptalan lenne.
  19. Figyelj oda a saját gondolataidra és az emberi kapcsolataidra! Iktasd ki azokat az ismerősöket, akik visszahúznak téged!
  20. Ne szégyellj segítséged kérni!
  21. Arról, hogy a munkában hogyan tudsz hatékony lenni, hogy kevesebb stressz érjen, itt olvashatsz: Hogyan legyek hatékony munkaerő? Ha pedig a munkáddal vagy elégedetlen, akkor olvasd el a következő cikket: 15 szempont, melyet érdemes átgondolnod munkahelyváltás esetén.

Oszd meg a cikket, a témával kapcsolatban kommentelj itt vagy a Facebookon, vagy írj az info@dolgozzmagadon.hu  címre! A sértő vélemények moderálásra kerülnek.

A cikkek és tartalmak teljes mértékben a szerző saját tulajdonát képezik. Átvenni csak a szerző engedélyével és megjelölésével lehet. Fotók: Google

d94b4401-c04c-4304-a5d2-1e4fa8a2017f.jpg