Ezzel a 8 tipp segítségével megtanulod priorizálni a munkahelyi feladataidat!

Ha állandóan szét vagy csúszva a munkahelyeden, akkor valószínűleg valamit nagyon rosszul csinálsz. Az alábbiakban néhány könnyen megvalósítható ötletet adok, mellyel sokkal hatékonyabb leszel a munkádban és jó időgazdálkodóvá válsz.

prioriz.jpg

  • Kicsit állj meg és ne csak az apróságokra figyelj, hanem összpontosíts a teljes képre! – Ez mindenek az alapja!

  • Állítsd fel a prioritásokat! – Osztályozd a feladataidat fontosság és sürgősség alapján! Ez lehetővé teszi, hogy eldöntsd, mely feladatokat érdemes neked megoldani és miket másokra bízni, valamint egy kicsit csúsztatni! A prioritások meghatározásának első tényezője a fontosság, aztán pedig a sürgősség.

  • Tényleg szánj elegendő időt a fontos feladatokra! – A 80/20-as szabály azt mondja, hogy az erőfeszítéseid 20%-a hozza az eredményeid 80%-át. Mielőtt belekezdenél valamibe, gondold át, hogy milyen eredményt vársz! Vezethetsz egy időnaplót is, melyben rögzíted, hogy pontosan mivel töltöd az idődet. Át is rendezheted az idődet és a feladatokat, ha a helyzet azt kívánja és rendszerbe foglalva ezt sokkal könnyebben meg tudod tenni.

  • Tervezd meg a heti és a havi feladatlistádat is! - A hatékony időgazdálkodás a jó tervezéssel kezdődik. Már péntek délután tervezd meg a következő hetedet! A napi feladatok tervezésére azért van szükség, mert elkerülöd azt, hogy hirtelen zavar álljon be a napodban és ne tudj valamit elintézni. Hozz létre listákat papíron vagy elektronikus úton!

  • Kezeld jól az idődet, akarom mondani az e-mailjeidet! - Az emailek hatékony kezelése nagy hatással lehet az időd felszabadítására. Kapcsold ki az előre ugró értesítéseket az e-mailekről és a nap folyamán különíts el idősávokat, amikor csak az e-mailek megválaszolásával foglalkozol!
     
  • Zárd ki a zavaró tényezőket! – Kerüld a felesleges találkozókat és tudj nemet mondani, ha épp arra van szükség.

  • Ne halogass! – A halogatás csapdájába könnyű belecsúszni, így viszont nő a frusztrációd. Megéri?

  • Tarts rendet magad körül! - Ha a számítógéped és az íróasztalod is tiszta, jól szervezett, akkor sokkal gyorsabban megtalálsz mindent, amire szükséged van és hosszú távon időt takarítasz meg. Hidd el, fontos az átláthatóság, érdemes erre is energiát szánnod!

Olvass tovább a blogomon, nézd meg a weboldalamat is és jelentkezz be coachingra vagy tanácsadásra!

Somlyai-Sipos Szilvia
karrier coach, karrier tanácsadó

szilvi2_4.jpg

cover.jpg