Jól vagyok, köszi! – Avagy hogyan érezd magad normálisan a munkahelyeden

Manapság ciki az, ha valaki jól érzi magát, főként, ha ez meg is látszik rajta. Mindannyiunkban ott van a jókedv, csak nem merjük előhívni, mert a következő másodpercben biztosan lesz olyan ember, aki a bunkó stílusával lehervasztja a mosolyt az arcunkról. Mentem már be nem egyszer úgy munkahelyre, hogy "minden ok nélkül" jól éreztem magam. Oké, ez a "minden ok nélkül" nem teljesen igaz. Az oka meg volt: jól telt a hétvége, sikerült feltöltődni, reggel sütött a nap, az egyik kedvenc ruhámat vettem fel, tudtam, hogy a héten izgalmas feladatok várnak rám a munkahelyen. Tehát tudtam örülni minden egyes apróságnak. Mégis mi történt? Nem adhattam öngamagat, mert a többiek ezt nem nézték jó szemmel. Mit tettem? Beleálltam a játszmájukba. A sajnálkozó játszmájukba, ugyanúgy kezdtem el viselkedni, mint ők, hogy még véletlen se lógjak ki. Helyesen tettem? Nem. Mit csináltam akkor, amikor erre rájöttem? Letojtam és nem érdekelt, MERTEM MAGAM JÓL ÉREZNI! A többiek pedig kénytelenek voltak ezt végignézni. Ezt pontosan olyan, mint az oktatás. Kiöli a gyerekekből a kíváncsiságot. A negatív emberek legfőbb problémája: nem bírják elviselni, ha más jól érzi magát. Ez a szituáció tükröt tart számukra és rádöbbennek, hogy nekik mennyire rossz a saját életük. De vajon tényleg jól gondolják? Nem kell a boldogsághoz és a pozitív gondolkodáshoz sok minden, csak az embereknek saját hozzáállásukon kellene változtatni. Ha mindenki így tenne, akkor nem lenne manapság ciki felvállalni azt, ha tényleg jól érzed magad! Nem hiszem, hogy az lenne a célod, hogy egész életed során utáld a munkában töltött óráidat.  Természetesen azt sem teheted meg, hogy minden negatív emberrel megszakítod a kapcsolatot vagy megpróbálod megváltoztatni őket. A felelősséget magadért csak te tudod válalni. MInden belőled indul, ott érdemes söprögetni. Ha sehogy sem találod a lelki egyensúlyodat, akkor próbáld ki a következő tippeket, így jobb kedved lesz.

o-happy-at-work-facebook.jpg

1. Munkaidőben koncentrálj a munkádra! A szabadidődben pedig ne rágódj a munkahelyi problémákon!

2. Tedd otthonossá és kényelmessé a munkaterületedet!

3. Étkezz egészségesen és ne felejts el sok folyadékot inni!

4. Szánj időt a testmozgásra, munkaidődben egyébként is egy helyben ülsz egész nap! 

5. Hozz létre egy ütemtervet, így kezelhetővé válnak a munkahelyi feladataid! Ha túlterheltnek érzed magad, akkor hajlamos van elégedetlenkedni, ez pedig az egész napodat elronthatja.

6. Ne akard megváltoztatni a munkatársaidat! Találj ki egy módszert a konfliktusok megoldására és a kellemetlen helyzetek elkerülésére!

7. Tölts időt azon munkatársaiddal, akiket igazán kedvelsz! Munka közben pár perc nevetés jó stresszelvezető!

8. Gondolkodj pozitívan! Határozd meg, hogy mit szeretsz a munkádban és gondolj a pozitív eredményeidre! Így jobban tudod élvezni a munkádat is, könnyebben veszed az akadályokat. Ha ideges vagy, gondolj arra, vajon 1 hét múlva számítani fog-e valamit az, amin éppen felhergelted magad. Ugye, hogy már nem is emlékszel...

9. Jutalmazd meg magad a szabadidődben, szervezz programokat és töltsd úgy az időt, hogy az valódi feltöltődés legyen számodra! Tökéletes lehetőség, ha eljársz olyan rendezvényekre, melyek a hobbidhoz köthetők, vagy olyanokra amelyeket élvezel, de a karrierépítésedet is segítik. 

10. A legfontosabb: A humor. Ha valakinek van humorérzéke, sok problémán keresztül tud lendülni. Ne vedd túl komolyan magad, se másokat!

11. Ha mosolyognak rád, mosolyog te is vissza! Még jobb: ha ezt te kezdeményezed!

12. Ne felejtsd el a következő szavakat őszintén használni, ez annyira alapvető, mint a fogmosás: kérem, köszönöm, szívesen.

Köszönöm, hogy elolvastad, várlak vissza a jövőben is! 

Amennyiben kérdésed van, keress az alábbi elérhetőségen!
Nézz szét a blogomon a korábbi cikkeim között is!

Sikeres karrierépítést kívánok!

Somlyai-Sipos Szilvia
karrier coach, karrier tanácsadó
dolgozzmagadon.hu 

szilvi3_3.jpg
cover.jpgdolgozz_magadon_finalbiglogo.jpg