A mai világ legnagyobb munkahelyi kihívása: az elköteleződés növelése és a visszajelzés fontossága

A munkavállalók cég iránti gyenge elkötelezettsége nem csak manapság állít minket kihívások elé. A leggyakoribb problémák közé tartozik, hogy a munkavállalók a munkájukat illetően nem kapnak rendszeres és megfelelő visszajelzést valamint hiányolják az átláthatóságot. Pedig az elismerés és a jutalom a két legfontosabb tényező, amely igazán motiválja az alkalmazottakat és jobb munkavégzésre sarkall. A cikkből kiderül, hogyan lehet növelni a munkavállalók elégedettségét! 

competition.jpg

 

Na de mi az a  gamification (Nick Pelling)?

Mit gondolsz, ez valódi csapat-elköteleződés eszköz vagy csak egy a jövőben trendek közül? Egy kicsit mindkettő – az adott cég hozzáállásán múlik, hogy hová esik az elköteleződési spektrumon. Nem az a célja, hogy a munkából játékot kreáljon. Az ösztönzésben játszik fontos szerepet, az eredmények elérése utáni azonnali jutalmazás a célja.  Mint a nyúl esetében.. csak ott van az a sárgarépa a bot végén. A technológia ebben az esetben egy eszköz és arra szolgál, hogy ezt a felfogást átemelje az üzleti szférába. A gamification játékelemeket használ az alkalmazottak teljesítményének növelésére. Az alkalmazottak teljesítményét valós időben mérik, de az is kiderül, hogy mikor teljesítenek jobban, versenyeznek-e a célokkal vagy a múltbéli eredményeikkel. Nagyon fontos a belső motiváció növelése, hogy minél jobban végezzék munkájukat. 

5 legfontosabb tudnivaló a gamification-ről:

Valós idejű visszajelzést nyújt. - A teljesítménymenedzsment jó ötlet: kitűzzük a célokat és ezek mentén mérjük a munkavállaló teljesítményét. A probléma az, hogy a legtöbb teljesítménykezelési gyakorlat magában foglalja az évenkénti célok meghatározását, amelyek hamarosan elavulnak. A gyakorlatban sok vállalat megszünteti vagy újraértékeli teljesítménykezelési gyakorlatát. Na de miért fontos, hogy beálljon ez a változás? Képzeljünk el egy edzőt, aki folyamatosan segíti, koordinálja és visszajelzést ad a játékosainak, így azonnal, valós időben, a sportpályán helyrehozhatják az addig elkövetett hibákat. Az üzleti életben pont ugyanígy lehet alkalmazni: a visszajelzés azonnali, a dolgozók valós időben orvosolhatják a hibákat, ahelyett, hogy hetekkel vagy hónapokkal később visszamenőlegesen kapnák meg a visszajelzést.

Objektív és fair. – Az új vezetési gyakorlat eltávolodik a szubjektív értékeléstől és inkább az alkalmazottak objektív és proaktív fejlődésének irányába mutat. Ez egy pozitív folyamat, mely az alkalmazottat és a vezetőt is tükrözi. Így világossá válik, hogy az alkalmazottak hogyan haladnak, milyen célokat teljesítenek és mennyire átlátható módon teszik mindezt. A teljesítménymenedzsmenttel kapcsolatos kutatások azt mutatják, hogy a vezetők gyakran nem jönnek rá arra, hogy az általuk megfogalmazott értékelés valójában szubjektív. A valós időben történő mérés azonban ezen segít. Az egész vállalati kultúrára kihat. Amikor az értékelés objektív és tisztességes, akkor az emberek másként érzik magukat a munkahelyükön és látják, hogy az erőfeszítéseiket, valamint teljesítményüket tiszteletben tartják-e. Lehetővé teszi, hogy azonnal változtassanak a munkateljesítményükön, így nő a hatékonyság és az elégedettség is.

A teljesítménymérés átlátható. – Az objektív és kulcsfontosságú célok, valamint eredmények összevetésre kerülnek. Lehetővé teszi az alkalmazottak számára is, hogy betekintést nyerjenek abba, a többi kollégájukhoz képest milyen területeken végeznek jobb vagy rosszabb eredménnyel. Egyedi célok felállítására is van lehetőség.

Viselkedésre való hatása: A versenyt gyakran pozitív motivációs módszernek tekintik.

Valójában nem játék. – A gaming olyan lehetőséget teremt, amely lehetővé teszi a munkavállalók számára, hogy nyomon kövessék a munkahelyükön elért eredményeiket, belső motivációs eszközként járnak el. Komoly következményeket ró a munkateljesítményre és a vállalati kultúrára. Nagyon fontos: Ne keverjük össze például a játékos interjúztatással/toborzás-kiválasztással! 

Így tudjátok megvalósítani:

  • Térképezzétek fel a tanulási célokat, állítsatok fel kihívásokat!
  • Legyen egy tanulási útvonal, határozzátok meg a szinteket!
  • Szükség van azonnali visszajelzésre (az előrelépés miatt).
  • Pontok bevezetése és eredménytábla vezetése (így egyértelműen látszik a teljesítmény).
  • Megkülönböztetett elismerés a jelentős eredményekért.
  • Versenyhelyzet kialakítása.
  • Együttműködés (amikor több csapat játszik).

A te munkahelyeden ez már működik?

Köszönöm, hogy elolvastad, várlak vissza a jövőben is! 
Amennyiben kérdésed van, keress az alábbi elérhetőségen!
Sikeres karrierépítést kívánok!

Somlyai-Sipos Szilvia
karrier coach, karrier tanácsadó
dolgozzmagadon.hu 

szilvi3_3.jpg

Karrier coachingra, tanácsadásra itt tudsz bejelentkezni.

Büszke vagyok arra, hogy ügyfeleimmel mindig sikeres üléssorozatot zártunk. Több, mint 2 éve aktívan blogolok  és több, mint 50 cikkem jelent már meg az Index.hu oldalon kiemeléssel. Tavaly előadhattam a Media Hungary Konferencián, többször meghívtak rádióbeszélgetésre is, a HVG Börzének készítettem egy bemutató anyagot, valamint Kezdő Vállalkozók versenyén 2 különdíjjal lettem gazdagabb.

dolgozz_magadon_finalbiglogo_1.jpg

Címkék: mono, gamification