Ilyen egy multinál dolgozni

Jelenleg nincs munkád, esetleg egy kisebb magyar cégnél vagy a közszférában dolgozol? Váltani készülsz, de nem azért mert te szeretnél, hanem mert ilyen helyzetbe kerültél? Nincs még tapasztalatod multis környezetben, de elgondolkodtál azon, hogy váltasz egy éleset és kipróbálod magad?  Van erre lehetőség, de most nem mennék bele annak a részleteibe, hogy ezt milyen végzettséggel és szakmai tapasztalattal hogyan és hová tudod megtenni. Ez egyénileg elég változó, azonban a mostani helyzetedhez képest a segítségemmel össze tudod vetni az előnyöket és a hátrányokat is, így kiderül, hogy neked való-e egy ilyen munkakörnyezet! Általános érvényű a felsorolás, kivételek természetesen ez esetben is adódhatnak. Amennyiben már multinál dolgozol, írd meg, hogyan érzed magad és mennyire tartod helytállónak a következő állításokat!

 it-pays-to-be-an-assertive-woman-in-the-workplace-new-study-says-1480348423.jpg

Lássuk az előnyöket!

  1. Nemzetközi munkakörnyezet. – De tényleg.
  2. Hivatalos bejelentés és fizetés. – Furcsállod, hogy ezt külön megemlítem? Pedig nem mindenhol egyértelmű.
  3. Kisebb cégekkel összevetve magasabb fizetés és több béren kívüli juttatás. – Ne ez legyen az egyetlen motivációd, amikor beadod a jelentkezést. Azonban kétségkívül az egyik legfontosabb összetevője lesz majd a végső döntésednek.
  4. Közismert márka. – Persze emellé kell az is, hogy a cégnek aktuálisan jó hírneve legyen a már felépített brand mellett.
  5. Képzéseken való részvétel. - Vannak, akik ezt nyűgként élik meg, pedig sokat hozzá tud tenni a munkához. Rajtad múlik.
  6. Folyamatos fejlődési lehetőség. – Természetesen ez sem magától adódik, sok múlik a kitartásodon és a hozzáállásodon is.
  7. Karrierlehetőség itthon és külföldön. – A felsorolásból ezt tudnám a leginkább kiemelni és ha tényleg jól végzed a dolgod, akkor a többi előnyt is igazolja.
  8. Multis tapasztalattal könnyebb váltani egy másik multihoz. – Természetesen függ a tapasztalattól, az adott szakterülettől és a többi jelentkező profiljától is, de ha már egyszer megtapasztaltad ezt a világot és jól álltad a sarat, akkor a következő munkáltatód joggal feltételezi, hogy nála nem ér nagy meglepetés és könnyen be tudsz integrálódni.
  9. Kapcsolatépítési lehetőség. – Ha felfelé akarsz bukni, akkor erre mindenképp szánj időt és energiát.
  10. Idegennyelv-tudás karbantartása. – Sőt, magasabb szintre emelése.
  11. Sokszínűség. – Megtanulod elfogadni a különböző származású, korú, nemű és vallási nézetű embereket.
  12. A konfliktuskezelő készséged fejlődik. – Érdekellentétek, összetűzések és vélemény különbözőségek mindig is lesznek. Ez itt fokozottabban van jelen, meg kell tanulnod a munkahelyi politika szerinti íratlan szabályokat és asszertívan kommunikálni a véleményedet.
  13. Megtanulod milyen önzetlenül adni. – A társadalmi felelősségvállalás nagyon sok cégnél prioritás, önkéntes munkáddal olyanokon segíthetsz, akiknek valóban szükségük van rá. Amíg nem próbálod, addig nem is tudod, hogy ez számodra is mekkora tapasztalat és élmény.

Itt olvashatod a hátrányokat:

  1. Kevés lehetőség az egyéni ötleteid megvalósítására. - Nemzetközi sablonok szerinti munka, nem tudod megváltoztatni a folyamatokat.
  2. Időnként értelmetlen munkafolyamatok. – Ha már multinál dolgozol, akkor biztosan fel tudsz sorolni jó pár példát.
  3. Formalizált kapcsolatok a külföldi irodákkal. – Van olyan cég, ahol ezt meg tudom cáfolni, de zömében még mindig ez a jellemző.
  4. Szűkebb szakterülethez kötődő munkák. – Nem biztos, hogy az adott cégnél megszerzett tudással eléggé versenyképessé válsz egy másik cégnél.
  5. Sok jelentés és adminisztráció a munkafolyamatokról (reporting). – Ez elkerülhetetlen.
  6. Gyakori túlóra. – Nem kivétel, hanem elvárás.
  7. Fokozott stressz. – Teljesíteni és pörögni kell, ez hosszú távon megviseli a szervezetet.
  8. Egészségtelen életmód. – Napi 9-12 óra egyhelyben ülés, nincs időd/kedved/energiád sportolni, kihagyod a reggelit, rossz minőségű ételt ebédelsz, éjszaka vagy hétvégén is kell dolgoznod, kevesebbet alszol.
  9. Multitasking  – Mindig képben kell lenned, több feladattal kell egyszerre foglalkoznod és gyorsan átállni a következő etapra.
  10. Open office, folyamatos nyüzsgés. – Ha rád jó hatással van, tudsz így koncentrálni és dolgozni, akkor ez nem jelent problémát.
  11. Elsőre viccesen hangzik, de akit ilyen „problémák” gyűrnek, annak nem az. - Gyakori nézeteltérés a klíma és a fűtés szabályozásában, az ablak nyitásában és a villany használatában.

 

Most döbbentél rá, hogy 2018-ban nem szeretnéd magad rábízni a véletlenre? Nem késő, még semmi sincs veszve!
Gyere el 2017.12.12-én tartandó Dolgozz magadon! x YearCompass 2017 « | » 2018 elnevezésű ingyenes, kis létszámú rendezvényemre, ahol segítek lezárni az éved és megtervezni a következőt!

Köszönöm, hogy elolvastad a cikket, várlak vissza a jövőben is!
Sikeres karrierépítést kívánok!

 

Somlyai-Sipos Szilvia
HR- és karrier – tanácsadó
Life & Business Coach
dolgozzmagadon.hu 
 dolgozzmagadon.blog.hu  

dolgozz_magadon_finalbiglogo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://dolgozzmagadon.blog.hu/api/trackback/id/tr1613217475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

felső határ nincs 2017.11.09. 17:37:03

multis karrierben sincs penz de meg mindig jobb mint a tobbi 2, az allig. ,meg a kis cegek

- persze porogjon akinek 6 anyja van az atlagfizetes duplajaert, en meg motivalt multis dolgozot az eletben nem lattam alacsonyabb pozikban, total elfekvo /ssckre gondolok/, igazi majommunka gondolkodni nem kell, semmi olyanod nem fejlodik ki amire szukseged lenne

- sokszinuseg, stb nem elony hanem hatrany, nyelvtudas nelkul ugyse vesznek fel a kepzeseik cegen kivul semmire se jok

ez az atlag, ha penzt akarsz v. unod magad kezdj sajat bizniszbe, akarmilyen kicsiben ahelyett hogy egy multinal majomkodnal fel-egy millaert es ugy tennel mintha csinalnal valamit, mert kb. tokmind1 hogy ott vagy e vagy nem

Krutzifix 2017.11.09. 17:56:13

Akkor most beszélgessünk kicsit az állami nagy cégeknél való munkavégzés előnyeiről - ha van egyáltalán ilyen azon kívül, hogy bejelentett munkahely -, és hátrányairól - ha van elég hely a szerveren...

Willkommenskultur 2017.11.09. 17:56:15

ha valaki csak egy melot akar ami honap vegen fizet, a multi a legjobb hely

DE: a multis alapszabaly tudj kevesrol sokat, mig a siker alapszabalya tudj sok mindenrol keveset

Szoval a siker meg a multis melo nemigen fer meg egy mondatban, ennek nincs ertelme, hogy lehetne mar egy alkalmazott sikeres, aki sose latta es nem is fogja azt a zembert akinek a penzt keresi? Az irodista agy szerint ennek van ertelme, a jozan paraszti esz szerint ennek semmi ertelme.

Karipapa01 2017.11.09. 18:04:56

A "multi" nem csak a kereskedő és nem csak az irodáról szól! Én az utolsó 12 évemet egy multinál dolgoztam le, egy olyannál, ahol Moszkvától Mexikóig, Madridtól Amszerdamig az egész világon 107 helyen volt nem kis létszámú gyáregysége. Egy-egy leánycég semmivel nem volt rosszabb, mint az adott országban meglevő egyéb magánvállalkozás. Sőt! Kifejezetten ügyeltek arra, hogy minden szigorúan törvényes legyen! Nem egy munkatársnak biztosították a szakmai továbbképzését különböző anyagi hozzájárulásokkal és egyéb kedvezményekkel akár a diploma megszerzéséig is. Voltak, akik kedvezményes vállalati kölcsönt kaptak. Egy feltétel volt: a tervezett nyereséget hozni kellett bármi áron. Ez pedig az adott leánycég szervezettségén, dinamikáján múlott. A fennmaradó összeggel pedig mindenki azt csinált amit akart, a lényeg az eredményesség volt.

zZz 2017.11.09. 18:05:52

"Gyakori túlóra. – Nem kivétel, hanem elvárás."

Pont, hogy kisebb (na jó, közepes, kb. 100-150fős) magyar cégnél tapasztaltam ezt, multinál nem.

infrablue 2017.11.09. 18:46:44

@Karipapa01: Teljesen igaz, a multinál dolgozás a többség fejében azt jelenti, hogy iroda (egy légtér) adminisztratív munka, robot feladat, stb. A valóság sokkal színesebb, igen a multik többségénél minőségileg más dolgozni! A munkaidő nem 9-12 óra, -ahol az- ott a fizetésben ez látszik. Ahol normál a munkaidő és van túlóra, azt rendszerint a belső szabályok szerint szigorúan kifizetik, legtöbbször a hátrányára lecsontozott MT-t jóval meghaladó mértékben. Cserébe lojalitás kell. Nagy dolog?
Amit senki sem említ meg, pedig nagyon fontos: nincs nyílt politizálás, a pozíciódat sok minden veszélyeztetheti, de az, hogy mi a politikához a viszonyod, fel sem merül. Ellentétben a közalk/köztisztv. helyeken és államosított vállaltoknál. Az a kb. 800 ezer rabszolga, aki ott van, na az az igazi rabszolgaság.

totti1987 2017.11.09. 18:57:50

A nemzetközi munkakörnyezet miért előny, amikor a projekten levő 10 ember 5 országból és három időzónából tolja?

Benoke2 2017.11.09. 19:14:58

Abszolute cége válogatja. Az előnyök jó ha felével találkoztam a multiknál.
Előnyök:
1, Teljesen cége válogatja. Általában külön burokban kezeltek minket.
2, Egy meg nem nevezett multi száz számra alkalmazza feketén az embereket BP szívében. Majdnem oda mentem dolgozni.
3, Én is ezt gondoltam, cég függő teljesen. Hirtelen vagy 5 fel tudnék sorolni ahol örülni kell a minimálbérnek is. Szintén Bp en.
4, Szerintem ez teljesen lényegtelen.
5, Teljesen változó. Van aholáldoznak rá van ahol nem van ahol csak humbug.
6, Nyilván nagyobb végnél van erre lehetőség leginkább.
7, Bizony talpnyalónak áll a világ.
8, Inkább csak előny.
9, Ahogy a 7 pont. Segget kell nyalni.
10, Na ez faja tévhit. Ezt rohadtul nem tapasztaltam.
11, ? Ha a méjnsztrím média hazugságait vesszük alapul. Itthon soha nincs ezzel gond. Külfoldön annál inkább.
12, Minden munkahelyre igaz.
13, Igen remek dolog betegen kötelező futóversenyre járni. Bár ebben nem tudom mi az adakozás.
Hátrányok:
1, Nekem pont sikerült egy csomo mindenben.
2, Pl miiiiting.
3, Igen is meg nem is.
4, Bárhol voltam mindenhez kelett érteni. Magasról tesznek a munkaköri leírásokra ha kell.
5, igen. Majd megkérdezik mért rossz a hatékonyság.
6, Cégfüggő.
7, Minden munkahelyen MO-n.
8, Mint a 7- es
9, mint a 8-as
10, Cégfüggő.
11, Minden irodában.

Röviden és tömören : Sokminden kimaradt, de cége válogatja. Pont ahogy az emberi természet. Sokkal inkább a vezetőség akarva vagy akaratlanul határoz meg nagyon sok mindent.

Karipapa01 2017.11.09. 19:36:32

@infrablue: Igazad van! Én akkor még MSZP szimpatizáns voltam, a közvetlen kollégám SZDSZ, az igazgatóm pedig Fidesz (volt akkor). Ebböl senkinek semmi előnye, vagy hátránya nem volt, annál is inkább, mivel a szinte folyamatos (napi) auditok, HACCP, munkavédelmi, tűzvédelmi, környezetvédelmi ellenőrzések, APEH-vizsgálatok folyamán nem engedhettük meg magunknak a politikai, vagy ideológiai szemléletekből adódó eltérések miatti harcokat egymás között. Gyakorlatilag egymásra támaszkodtunk. A viták inkább a "csapatépítő" vállalati bulikon, tekepartin, billiárdparin, paintball vagy túrabajnokságon, amit a vállalat is szponorált. De ott sem ez volt a lényeg, hiszen mindannyian tudtuk, hogy a politikai meggyőződés a szavazóurna mellett válik tényszerűvé, az pedig mindenképpen magánügy. A multinál nem az számít, hogy ki kire szavaz, hanem az, hogy "ki tudja rendesen meghúzni a csavart". Hiszen mindenki abból él.

Hollandexxonvaldez 2017.11.09. 19:51:29

sokszor olvasom ezeket a cikkeket,melyek a multikkal kapcsolatos munkáról szólnak.
Egy valami hiányzik számomra: senki sem beszél a multiknál dolgozó emberekről,csak az irodai munka.
Mintha az Audi magától rakódna össze Győrben,mintha itt Grazban nem a Magna-s biorobotok raknák össze az 5-ös BMW-t.Mintha Veszprémben a szintén multi Continentalnál és Valeo-nál nem a biorobotok termelnék meg az amúgy irodán kivűl semmit sem látott okosok fizetését.

Szálljatok le a Földre,nem ti vagytok az atyaúristenek egyetlen multinál sem.Pislogtok ha látjátok azt a terméket,amit nektek is meg kéne tanulni össze rakni.Mert abból éltek!

Üdv,Graz,Magna-Steyr AG/Temmel Logistik,5-ös BMW projekt,raktári logisztikus

Karipapa01 2017.11.09. 20:26:55

@Hollandexxonvaldez: Hát persze! Akik itt blogoznak, kommentelnek, nagy részük irodában dolgozik számítógépen és lazítós idejében jobb híján írogat valamit. Te viszont rohangálsz a raktáradban, mert valaki elbaszta a vonalkódot és a számítógép szerint sebességváltó, a raklapon meg sebességmérő van :D A problémát megoldod, csak arra nem jut időd hogy ide írogass :D Na ezért :P

a ribancok is kidobják a csikket 2017.11.09. 20:28:05

Teljesen jó cikk, 20 éves multi tapasztalattal mondom.

@Hollandexxonvaldez: "Egy valami hiányzik számomra: senki sem beszél a multiknál dolgozó emberekről,csak az irodai munka."

Nincs ezzel semmi gond, hiszen a robotok nem beszélnek. Én megjártam a magam útját, dolgoztam irodában is, bár az igazi kihívás mégis a terepen van, a termelésben: magyarul, a szakmában. Éppen ez az, ami a multiknál igazi gyerekbetegség: olyan irodista sereg irányítja a folyamatokat, akiknek fogalma sincs a termelés folyamatáról vagy a termék tulajdonságairól. Legyen egyetemi végzettsége, beszéljen angolul és kezelje a számítógépes alkalmazásokat, levelezzen az angolul a külföldi droidokkal. Cserébe a hátsója alá nyomják a céges autót, ha kiemelt vezető, akkor a céges matrica nélküli kocsiban nyomhatja.
Egy idő után az ember kiismeri az irodai dolgozók klikkjeit, a hátak mögötti beszédtémákat és nem utolsó sorban azt, hogy ki szarik büdöset a kétfülkés retyón, mert akkor félóráig még érdemes visszatartani a sárgát.
Minden esetre, az igaz, hogy aki rendesen bejelentett bért akar, az ne hazai cégnek dolgozzon.

Misfit78 (törölt) 2017.11.09. 21:19:07

Azért az, hogy "multi" egy elég tág fogalom, multi a MOL Group is, vagy akár a Tescó, vagy az AUDI gyár. Nálam az, hogy multi így ilyen formában általában az SSC-ket jelenti, vagyis a Szolgáltató Központokat, ahova kiszervezték az egyébként totális felesleges adminisztratív munkafolyamatokat. Értékteremtő ereje = nulla. A létrehozott központokért és bizonyos létszám feletti foglalkoztatásért valszeg jó kis adókedvezményeket kapnak. Tehát mondjuk egy 1000 fővel operáló szolgáltatóközpont átlag nettó 200-tól 500 ezres fizuig még mindig jobban megéri nekik működtetni, mint a saját hazájukban kicsengetni az adót. 10 éve nyomom ilyen multis közegben, mindenki egytől-egyig (jó magam is) egy inkompetens bohóc, szakmai tudása = nulla. A fizetés pedig ahhoz képest, hogy az életemet elb@szom az irodában, semmit nem látok a világból és lassan elhalad mellettem az egész, írtó kevés! Jelenlegi környezetemben rengeteg a kismajom "mánáger" meg a mindenféle illuzórikus jelzővel illetett vadbarom, akik pontosan tudják hogyan kell kijátszani a multis világot. Az öreg rókák, mint én is már csak félgőzzel toljuk a melót, arccal a falnak, beleszarva mindenbe, mi már csak túlélünk, de kívülről mégis azt a látszatot keltjük, hogy mekkora pengék vagyunk. (Persze csak ebben az ostoba közegben). Az 1 hónapból kb 2 hetet valahogy mindig sikeresen elsumákolunk, lebetegszünk, vagy a gyerekkel van vmi, vagy egyebek. Ezt csinálja mindenki, puszta pénzfelvevő autómataként tekintünk a cégre, aki lelkiismeretesen indul, az is hamar beáll közénk. Szerencsétlen frissdiplomások is, akik egy multinál kezdik pályafutásátukat komolyan azt hiszik, hogy ők most könyvelők, elemzők, specialisták vagy expertek valamilyen területen, míg nem egyszercsak kikerülnek a való világba, és akkor először jön kopp utána pedig a hopp! Szóval jótanács, SSC-be csak az menjen, akinek tök mindegy a szakmai fejlődés és van rá pár felesleges éve, amit kidobhat a kukába ;) Viszont tökéletes megoldás hitelkiváltására (a minimum küszöböt simán elérik ezek a fizuk) vagy családalapításra és gyereknevelésre, ha már senior, vagy manageri szinten elér itt az ember (ami valljuk be nem nehéz) simán lehet heti 2 napot otthon, a kutya nem nézi milyen körülmények között folyik otthon a meló, vagy neadjisten zavar-e a kölök a munkában. A nyelv gyakorlására szempontjából nem mondanám, hogy hasznos, mivel ugyanazokra bugyuta szövegekre korlátozódik le minden, ja meg az idióta rövítídésekre FPA, FYI, KPI, BAU, DQ, KT és még sorohatnám...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2017.11.09. 21:31:32

az előny vagy hátrány hogy a világot uraló gigamulticégek is ott csalnak ahol tudnak? XD
miközben persze azt hirdetik magukról hogy ők egészséges, tisztességes kapitalista versenyt folytatnak XD

Alick 2017.11.09. 23:10:09

@endike: Persze, de melyik cég az, amelyik nem csal..?

AnnieC 2017.11.10. 08:10:55

@zZz: Igen, ezt pont ugyanígy tapasztaltam én is. A 200 fő körüli céget, ahol dolgoztam, felvásárolta egy sokkal nagyobb multi. A kis cégben a csapatunk kicsit túl sokféle dolgot vitt egyszerre, ahhoz, hogy igazán jól el tudjuk látni a feladtainkat sokszor túl kellett lépnünk a napi 8 órás munkaidőn. A nagy multiban több, mint egy év alatt eddig egyetlen nap túlórám volt és az is még a kis cég integrálódása miatt kellett és azt még a régi vezetők rendelték el.
Az új helyen már azért is szólnak ha rendszeresen túllépi valaki a napi 8 órát.

midnightcoder2 2017.11.10. 08:11:18

@endike: Ja, mert a magyar cégek nem csalnak... Mi lenne, ha egyszer úgy próbaképpen elmennél dolgozni a versenyszférába ?

midnightcoder2 2017.11.10. 08:12:14

Szoftverfejlesztő hazai multinál vannak tapasztaltaim:

"Képzéseken való részvétel."
Értelmes képzésen még nem voltam. Olyan hülyeségek voltak mint kommunikációs tréning, önismereti tréning és egyéb, a valóságban semmire nem jó "softskillek", de a szakmai képzés kb. kimerül abban, hogy biztosítanak tanagyagot, és oldd meg szabadidőben.
A pozitívum viszont, hogy van a céghez kiszervezett nyelvoktatás ingyen.

"Megtanulod milyen önzetlenül adni."
Szerencsére nálunk nem kötelező a kommunista szombat, bár próbáltak ilyet szervezni önkéntes alapon, de max. egy-két lúzert sikerült mozgósítani. És szerencsére a "csapatépítő" tréningeket sem viszik túlzásba, bár ebből egy-két nap is több a kelleténél.

"Idegennyelv-tudás karbantartása. – Sőt, magasabb szintre emelése."
Ez így igaz, és ez aranyat ér.

Kontra:
"Gyakori túlóra. – Nem kivétel, hanem elvárás."
Ez így ebben a formájában nem igaz. Én eddig igazán komolyan csak hazai cégnél túlóráztam. Van hogy egyszer-kétszer egy-egy határidő miatt benn kell maradni egy-két órával többet, de többször megyünk el előbb valami ügyet intézni. Olyan viszont, hogy éjfél után estem haza taxival mert már nem volt BKV, csak hazai cégnél fordult velem elő eddig. Olyan pedig, hogy vagy 4 napig dolgoztam egyfolytában, úgy 2-3 órás szünetekkel az ügyfélnél, csak akkor amikor még a saját cégemnél melóztam.

"Open office, folyamatos nyüzsgés."
Igen, ez a legnagyobb hátrány. A cégek még mindig nem jöttek rá, hogy ez koncentrációt igénylő feladatoknál alsó hangon is úgy 50%-kal csökkenti a hatékonyságot. Szerencsére van némi homeoffice lehetőség ennek kompenzálására.

Cinkes 2017.11.10. 10:54:52

@midnightcoder2: tapasztalatból mondom, hogy kommunikációs tréningre igenis szüksége van az informatikusoknak ha más halandó emberrel is kell érintkeznie munkája során.

báró Csekonics 2017.11.10. 11:37:54

@Hollandexxonvaldez: "Szálljatok le a Földre,nem ti vagytok az atyaúristenek egyetlen multinál sem.Pislogtok ha látjátok azt a terméket,amit nektek is meg kéne tanulni össze rakni.Mert abból éltek!"

Még pár év és a biorobotokat végleg lecserélik valódiakra. Egyelőre még túl hosszú a ROI ehhez, de ahogy egyre fejlettebb feladatokat lehet egyre olcsóbb cuccokkal megoldani, ez meg fog fordulni. Ja, a logisztikában is.
(Automatikus raktározás - keine targonca, keine raktáros.)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.11.10. 13:11:50

Jól fizet, sok marhaságot kell elviselni, nem kell kezed-lábad törni (csak a saját munkád-munkaköröd a kötelességed), de sok az idióta.
Na most a marhaságok és az idióták kis magyar cégnél is vannak, fele annyi fizuval, több melóval.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.11.10. 13:13:20

@Hollandexxonvaldez: Igen, én is röhögök, hogy az állásplakátokon mindig mosolygó öltönyösök vannak :D

Endre Kis 2017.11.10. 13:57:56

Ugy beszeltek a multirol mintha az valami egeszen mas bolygo lenne. Amig alkalmazott vagy, a ceg megprobalja a legtobbet kihozni beloled. Dolgoztam allami vallalatnal es multinal is, 2 nagy kulonbseg van, a fizetes es a nemzetkozi kornyezet. Magyar cegnel az emberek csak dadogjak az angolt (max), egy multinal muszaj megtanulni. A multitol nekem egyenes ut vitt kulfoldre, ahol azert nem artott a nyelvtudas. A magyar cegtol ezt nem tudtam volna meglepni.

fidesz maszop dk egykutya 2017.11.10. 15:19:21

multis hátrány: bullshit alapú meetingek, kőbe vésett sablonok (mit hogy kell csinálni, mit kell hozzá használni), amely sablonkövek az aktuális divatnak megfelelően cserélődnek. Pl a programozásban a 2000-es évek végén volt valami bullshit fejlesztési módszer aminek már nem emlékszem a nevére, és most van új bullshit módszer a "scrum".
A multi lényege a bullshit, mert ámerikában de jól megy és őket KELL másolni.

De multinál legalább a munkaidő az a hivatalos munkaidő, fizetés jön, bejelentés alap, stb.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.11.10. 16:17:03

ma az ugyfelek 80%at elkuldtem masik departmenthez, 10%ot a halal faszara, 1`%nak segitettem kb. de csak mert syexi noi hangjuk volt

ilzen kemeny voilag van az sscknek, mivel hiany van itt is azt csinalunk amit akarunk ugyse rugnak ki

midnight coder 2017.11.10. 16:19:24

@Endre Kis: Állami vállalatnál csak a cuculizmusban dolgoztam. Ott az volt a helyi specialitás, hogy a népek megfojtották volna egymást egy kiskanál vízben némi prémiumért cserébe. Azért is hagytam ott.

midnight coder 2017.11.10. 16:21:18

@fidesz maszop dk egykutya: Akkoriban az UML és a RUP volt a divat.

A nép fia 2017.11.10. 16:40:02

Ahogy látom, a poszt írója a multis munkát csak légkondis belvárosi irodaházakban tudja elképzelni.

A teszkós árufeltöltő ugyan úgy multis dolgozó, mint a Shell kútkezelő vagy a Samsung-gyári tv-összeszerelő.

Sőt, ismerek olyan multi gyárat, ahol az irodán kb. 5-en dolgoznak, azon felül kb. egy tucat folyamatmérnök, az összes többi betanított- vagy szakmunka: targoncás, művezető, fröccsöntő technikus. Multi cég, de ritkán vannak a posztban felsorolt problémáik. Persze, nincs multitasking, ugyan azt a műveletsort végzi napi 8-12 órában, túlóra nincs, céges busz hozza-viszi.

Multinacionális cégnél dolgozni kicsit többrétűbb dolog, mint azt a poszt írója gondolja. Nem mindenki a T-Systems, vagy az IBM toronyházában van. :)

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.11.10. 17:07:56

@A nép fia: Nem mindenki a T-Systems, vagy az IBM toronyházában van. :)

persze h nem, ott a luzerek vannak, a tobbi home ofiszban nyomja

Opi87 2017.11.10. 17:14:22

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Mindenki aki nem magának dolgozik az lúzer, mert másnak keresed a pénzt.

felső határ nincs 2017.11.10. 17:18:40

@Opi87: a luyersegnek is vannak fokozatai

irodai munkasbol az a legluzerabb akinek be kell menni az irodaba ugye

Halál kamionja mindenkit elgázol 2017.11.10. 17:26:13

@Opi87: ez nem ilyen egyszeru. A legtobb alkalmazott nem erdekelt a cege sikereben, tehat ok baromira luyerek ha meg dolgoznak is.

a vallalkozo az mindig erdekelt a sikereben, az alkalmazott, abbn erdekelt h minimal erobedobassal ne basszak ki a nyugdijig, az h a cegevel, irodajavqal, hivatalaval mi lesz az qrvara nem erdekli, nem azert fizetik

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.10. 18:09:03

@felső határ nincs: hát fene tudja. Én nem vagyok annyira antiszociális, hogy magamban legyek a hát 5 napján 16 órában. Bent van ingyen kávé/tea, kaja, meleg, társaság. Van lehetőség kérdezni, ha akarok valamit, van segítség, van társaság, ha beszélgetni támad kedvem vagy ebédelni. Utazás közben vagyok egy kicsit a levegőn, útközben bevásárlok, stb.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2017.11.11. 21:19:27

@felső határ nincs: Nincs pénz? Hát, nekem tök elég lenne az a 300-800 nettó, amit a full hozzá nem értő managementünk hazavisz. Csak sajnos a szakmámban szeretek dolgozni, nem pedig aktát tologatni :)

Szerző

Motiváció ・Kitartás ・Eredmény ・Siker

Munkám során, amikor az embereknek segítek, akkor a fentebb felsorolt 4 szempontot képviselem. Ugyanis egyik sem létezhet a másik nélkül. Mind a négy összetevőt meg kell élned, így érzed igazán, hogy amit elértél azzal elégedett vagy és keményen megdolgoztál érte. 
A motiváció elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki kitartson a kitűzött céljai mellett. Ha az ember motivált és van elég kitartása, akkor az eredmény sem várat magára, így születik meg a siker, amely megadja a hajtóerőt ahhoz, hogy tovább csináld azt, amiben eddig is hittél. Ha te is szeretnél továbblépni és fejlődni, sikereket megélni a munkádban és a magánéletedben egyaránt, akkor jó helyen jársz.

Sikeres karrierépítést kívánok!
Somlyai-Sipos Szilvia 
karrier coach, karrier tanácsadó
www.dolgozzmagadon.hu

szilvi3_3.jpg