Ezt érdemes elolvasnod, ha IT recruitmenttel foglalkozol

Egy újabb interjú keretében ismerhetitek meg jobban a Swicont, ezúttal Balla Krisztinával (Chief Business Development Officer) beszélgettünk arról, hogy mi a helyzet jelenleg a munkaerőpiacon, hogyan működik a recruitment csapatuk és miért kezelik kiemelten a recruiterek alapos felkészítését.

dsc_0111_copy.jpeg

 

  1. Mik a trendek az álláskeresésben? Mennyiben változott a piac az elmúlt 1-2 évben?

Jó szakembert találni mindig is nehéz volt, azonban ez manapság a piac telítettsége miatt különösen igaz. Az IT iparágban pedig egyre nagyobb a mozgás és a fluktuáció. Ezek mind olyan körülmények, melyhez egy recruitmenttel foglalkozó cégnek elengedhetetlen a rugalmas hozzáállás. Ráadásul már tapasztalhatjuk a generációváltás előszelét is, mely egy újabb érdekes világot fog hozni a toborzásban és az alkalmazkodáshoz szükséges lehetőségek megjelenésében.

  1. Milyen nyitott pozíciókra futnak jelenleg kereséseitek?

A legtöbb pozíciónk informatikai jellegű. Sok fejlesztővel, elemzővel és IT szakemberrel dolgozunk együtt és a legtöbb project managert foglalkoztató cég vagyunk Magyarországon. Az adott IT vonalon kívül mérnök, pénzügyi, marketing és sales pozícióink is futnak.

  1. Ezek a pozíciók mind ügyfelekhez szólnak vagy a saját cégeteken belül is tervben van a bővülés? 

Természetesen saját magunknál megüresedett pozícióinkat is recruitment csapatunk tölti be. A növekedés/bővülés pedig abszolút célunk. Hogy egy vállalati értékünket idézzem: „Growth - if you stop growing, you fail - the people and the company must grow.” Fejlődésre, új tehetségek bevonására folyamatosan szükség van, hogy széleslátókörűek, nyitottak és sikeresek legyünk.

  1. Mi az, amit ti a pályázóknak nyújtani tudtok?

Nagyszerű recruiterekkel dolgozunk együtt, akik a megfelelő állás megtalálása mellett remek karriertanácsokkal szolgálhatnak jelöltjeink számára. Munkájuk része, hogy segítsék a pályázót, így tippeket kaphatnak az önéletrajzuk frissítéséhez, az interjún való szerepléshez vagy ha kell, lelket öntenek beléjük a találkozás előtt. Ha sikeres az állásinterjú és Swicon alkalmazottak lesznek egy ügyfelünknél, úgy természetesen részesei lesznek a vállalti kultúránknak, részt vehetnek saját rendezvényeinken és egy HR Business Partner kollégánk áll segítségükre személyes és karriercéljaik eléréséhez. Amennyiben nem sikerül az interjú, úgy más pozíciót, akár céget helyezünk kilátásba. Nem erőforrásként, hanem emberként bánunk a jelentkezőkkel és tanácsadóink támogatják őket karriercéljuk megvalósításában.

  1. Miért forduljanak hozzátok a leendő ügyfelek, miben vagytok igazán erősek, miért érdemes veletek dolgozni?

Gyorsak és rugalmasak vagyunk, teljeskörű szolgáltatást nyújtunk. Recruiter kollégáink főleg IT területre specializálódtak, így ebben a szegmensben biztosan és gyorsan a kompetens személyt kutatják fel az adott pozícióra. Nem IT pozíció esetén is rendelkezünk adatbázissal.  Emellett egyedülálló kapcsolatot ápolunk ügyfeleinkkel. Sales managerünk bármilyen kérdésben áll rendelkezésükre és különleges meet up-okra is invitáljuk őket, melyek van, hogy a Balaton közepén egy vitorláson kerülnek megrendezésre, ezzel is különlegessé téve a lehetőséget mind szakmailag, mind tartalmilag. A jó ügyfélkapcsolat segíti a kommunikációt, adott pozíció megértését és a közös munkát.

  1. A toborzás-kiválasztás során (is) a munkátokat az őszinteség és az objektív megítélés jellemzik. Miért tartjátok ezt fontosnak?

Hosszú távú, működő kapcsolatot, akár jelöltjeinkről, akár ügyfeleinkről beszélünk csak bizalomra lehet építeni. Az, ha elmondjuk a problémákat nem azt jelenti, hogy kihátrálunk a szituációból, hanem azt, hogy meg akarjuk oldani azt és ehhez mérten proaktívan, segítőkészen működünk. Igazából hálás feladatunk van, mégpedig az, hogy segítsünk. Az ügyfélnek megbízható kollégát, a jelöltnek megélhetést, hivatást találni. Mindez jól, mindenki számára kifizetődően csak őszinteséggel működik.

  1. A személyiségtesztek és a szakmai tesztek mennyiben könnyítik meg a kiválasztási folyamatot?

A személyiségteszteknek specifikus pozíciók esetében akkor van nagy jelentőségük, ha az adott projekten/cégnél a szoros csapatmunka elengedhetetlen része a mindennapi munkának. A szakmai tesztek egyfajta előszűrésként működnek az interjúk előtt. Ezzel csökkenthetjük a szükséges erőforrásokat, azonban ehhez elengedhetetlen, hogy a szakmai teszt minőségben megfelelően legyen kialakítva, csak így lehet a segítségünkre és nem a hátrányunkra.

  1. Van-e olyan szakmai sikeretek, amelyet szívesen kiemelsz?

Kettőt említenék. Jelenleg közel 100 projektmenedzserünk támogatja ügyfeleinket. Szolgáltatásunkban különböző tapasztalati szintű projektmenedzserek, és gyakorlatban alkalmazott projektvezetési módszertanok (PMP, Prince2, stb.) állnak megrendelőink rendelkezésére. Valamint több mint 400 IT-szakember karrierépítését segítettük az elmúlt két évben. 

  1. Nálatok elég komoly képzés és felkészítés zajlik a recruiter kollégák számára. Miért kezelitek ennyire kiemelten, hogy egy recruiter alaposan értsen ahhoz a szakmához/területhez, amelyre a kiválasztást végzi?

Feladatunk, hogy a legjobb IT szakembereket találjuk meg ügyfeleink számára, melyhez elengedhetetlen a professzionalizmus, hogy recruitereink értsék mit kíván az ügyfél és mihez ért a jelölt. Egy igen jól szervezett folyamat mentén az értékesítés, a recruitment és a marketing dolgozik együtt, ettől lesz egyre hatékonyabb és professzionálisabb a folyamat. Másrészről pedig felelősségtudat. Hiszen, ha úgy vesszük emberek életéről döntenek, befolyásolják azt nagy mértékben. Megfelelő eredménnyel végezni ezt a munkát csak magas szintű felkészültséggel lehet.

  1. Mit gondolsz, hogy mi az a nehézség, amellyel ezen a piacon meg kell küzdeni?

Véleményem szerint az egyik legnagyobb nehézség, hogy a munkaerőpiac nagyon gyorsan változik, épp ezért nagyfokú rugalmasságot követel. Valamint a recruiter szakma sokszor negatív megítélése sem egyszerűsíti meg a dolgunkat. Pont emiatt fontos nekünk, hogy hozzáértő szakemberekkel dolgozzunk, folyamatosan képezzük a kollegákat és támogassuk az előremenetelben.

  1. A nyári időszak jelent-e bármilyen nehézséget a recruitmentben?

A nyár kicsit lazább. Mindenki nyaral, több helyen könnyedebb a munkavégzés és ezek a "pozitív élmények" elvetik a gondolatokat egy esetleges munkahelyváltásról. Az üzleti kapcsolatokban pedig a szabadságolások miatt kitolódhat a kommunikáció hossza. Persze azért nem áll meg az élet, nem unatkozunk és az erőforrásigény évszaktól független. 

  1. A kreatív önéletrajzokat hogyan fogadjátok?

Örülünk a kreatív önéletrajzoknak. Egyes pozícióknál kifejezetten előny, ha ilyet készít az ember. A legtöbb pozíciónál azonban nem sok jelentősége van a szakmaiság mellett, sőt vannak olyan ügyfeleink, akiknek megadott sablonban küldjük a releváns jelentkezőket. Egyre inkább azt az attitűdöt keresik a megrendelő, az ügyfél, amely nem az önéletrajzban található.

  1. Mekkora jelentősége van manapság a személyes interjúztatásnak és ezzel szemben mekkora létjogosultsága van a Skype-os kiválasztásnak?

A személyes interjúztatás magával von egyfajta intimitást is. Könnyebben kialakul egy bizalmi kapcsolat a jelölt és a recruiter között, azonban a 21. században nem várhatjuk el és nincs is annyi idő az ügyfél elvárása szerint, hogy mindenkit személyesen interjúztassunk, ráadásul akár több körben. A VR eszközök elterjedésével lehet pár év múlva nem kell beszélnünk a problémáról.

Az alábbi linkre kattintva tájékozódhattok a Swicon által meghirdetett IT-s nyitott pozíciókról.

A www.dolgozzmagadon.hu weboldalon többet is megtudhattok szolgáltatásimról:

Life Coaching
Business Coaching
HR tanácsadás
Pályaválasztási tanácsadás
Karriertanácsadás
Workshop

dolgozz_magadon_logo_1.jpg