Így lehetsz olimpiai bajnok – a munkahelyeden!

A munkahelyen a vezetőd az éves értékelésénél már nem pusztán azt veszi figyelembe, hogy a munkádat papíron mennyire jól végzed el és hogyan teljesítesz határidőre. Természetesen ahhoz, hogy ez meg tudjon valósulni alapvető fontosságú, hogyan tudsz beilleszkedni a csapatba, alkalmazkodni a kényelmetlen szituációkhoz és együttműködni a munkatársaiddal. Ha egyébként is jól érzed magad a munkahelyeden, akkor valószínűleg a következőkben leírtak nagy részét már te is alkalmazod tudat alatt. Egy olyan munkahelyi légkör kialakítása, ahol munkahelyhez mérten az emberek jól tudják magukat érezni valamint azt, hogy számukra megfelelő értékrend mentén dolgozhatnak együtt, az felbecsülhetetlen. Azonban ha úgy érzed, hogy még van mit fejlődnöd, olvasd el a következő íratlan szabályokat, melyek betartásával észrevétlenül felkúszhatsz az első helyre a népszerűségi listán!

gty_popular_work_nt_130516_wmain.jpg

  1. Mielőtt felhúznád magad végy egy nagy levegőt vagy sétálj a szabadban!

Miért fontos ez? – Ingerültségében az ember nem arra fókuszál, hogy a lehető legjobb módon megoldjon egy problémát, hanem arra, hogy ez neki mekkora veszteséggel jár. Egy ideges emberrel egyébként sem lehet hatékony beszélgetést lefolytatni.

  1. Mindig higgadt fejjel hozd meg a döntéseidet!

Miért fontos ez? -  Egy ideges ember a legritkább esetben mond olyat, amit aztán később is ugyanúgy felvállalna. Mielőtt döntesz, több oldalról is vizsgáld meg az adott szituációt, gondolj át minden eshetőséget. Ha kell, akkor írd vagy vázold is fel egy papírra! Adj időt magadnak, nem kell elhamarkodni a döntéseket!

  1. Kérd ki mások véleményét!

Miért fontos ez? – Több szem többet lát/hall/tud alapon az ember mindig előrébb tud jutni még akkor is, ha esetleg számára nem kedvező véleményekkel vagy meglátásokkal szembesül. Lehetséges, hogy egy ilyen vélemény hatására világosodsz meg és jutnak eszedbe újabb ötletek.

  1. Építkezz a kritikákból!

Miért fontos ez? – Próbáld meg a kritizáló szemszögéből vizsgálni magad, gondold át, hogy mivel válthattad ki nála ezt a véleményt! Válts nézőpontot, figyeld meg magad kívülről is, és amin tudsz javítani, azon dolgozz!

  1. Ne szégyelld a sikereidet!

Miért fontos ez? – Ha valaki kiemel téged egy projekt kapcsán és az addig elért eredményeidet dicséri, akkor azt viseld büszkén. Ne szabadkozz és mentegetőzz azzal, hogy ez semmiség. Bármilyen apró sikerről is legyen szó, éld meg, ünnepeld meg! Hiszen ez fogja adni a drive-ot a következő feladataidhoz is!

  1. Bízz magadban! Legyél bátor!

Miért fontos ez? – Aki mer, az nyer! Nem elcsépelt mondás. Amennyiben az egészséges önbizalom párosul azzal, hogy az ember elhiszi magáról, hogy valamit meg tud tenni, az hihetetlen mentális alapot tud adni a nehéz helyzetekben is.

  1. Kérj segítséged, ha valami nem megy!

Miért fontos ez? – Segítséget kérni nem ciki. Az a rossz, ha valamit úgy csinálsz meg, hogy nem vagy benne biztos és reméled, hogy megúszod a számonkérést. Inkább kérdezz rá valamire 2x, mint egyszer sem. Mindenki jobban jár.

  1. Köszönd meg mások segítségét!

Miért fontos ez? – Manapság már mindenki instant segítséget és megoldást vár, aminek hevében gyakran egy elismerés vagy egy köszönöm már nem szokott cserébe járni. Ha jelenleg mással nem is tudod meghálálni a segítséget, akkor egy őszinte köszönettel nem érzed, hogy a másiknak az adósa maradsz, valamint a későbbiekben egyébként is szívesebben adnak neked további segítséget is.

  1. Ismerd el mások sikereit és jó eredményeit!

Miért fontos ez? – Ki ne szeretne elismerést kapni azért az eredményért, melyért komolyan megdolgozott? Na, ugye, hogy neked is jól esne! Alapvetően a munkahelyen azt kell megtanulniuk az embereknek, hogy hosszú távon az éri meg, ha egymást partnerként, nem pedig vetélytársként kezelik.

  1. Ismerd el, ha hibáztál!

Miért fontos ez? – Mindenki hibázik és ezzel együtt számos reakció is létezik. Ha azt szeretnéd, hogy komolyan vegyenek, és nem akarsz rontani a saját helyzeteden, akkor ismerd be a hibád és dolgozz azon, hogy mihamarabb helyrehozd!

  1. Adj lentebb az elvárásaidból és légy türelmes!

Miért fontos ez? – Még a legkényesebb munkahelyi szituáció is kiforogja magát egy idő után, amin felesleges annyit aggódni. Ha éppen valami nem stimmel a munkahelyeden, bízz abban, hogy az élet még érdekes szituációkat tud generálni, melyekkel előbb vagy utóbb elsimul a helyzet. Főként, hogy elsőre semmi sem az, mint aminek látszik. Nem kell elkapkodni semmit!

  1. Törekedj a kompromisszumokra és a win-win szituációkra!

Miért fontos ez? – Amennyiben a saját érdekeidet háttérbe helyezed és a másikét előre, úgy behódoló magatartást követsz. Ha egyikőtöknek sem elég fontos a probléma, akkor mindketten elkerülők vagytok, tehát sosem fog megoldódni a dolog. Ha a saját érdekeidet helyezed úgy előtérbe, hogy a másikat lenyomod, akkor egy abszolút versengő helyzetbe kényszeríted magatokat. Az lenne a legoptimálisabb, ha mindkettőtök érdeke a saját maga számára fontos lenne, de annyira, hogy hajlandóak legyetek a kompromisszumra, így tudtok a jövőben jól együttműködni. Engedned kell ahhoz, hogy kapj is valamit!

  1. Legyél udvarias, kedves, segítőkész és előzékeny!

Miért olyan fontos ez? – Jó benyomást teszel másokra és ne feledd, az élet egy körforgás, amit adsz, azt is kapod vissza! Az embereket alapvetően a viselkedésük alapján ítélik meg!

  1. Barátkozz, vegyél részt minél több céges rendezvényen, építsd a kapcsolati hálódat!

Miért fontos ez? – Gyakran vitatott téma az, hogy érdemes-e barátkozni a munkahelyen vagy sem. Erre sok féle nézet és magyarázat is van. Mivel az ember alapvetően társas lény és úgy érzi jól magát, hogy kommunikálhat, ezért azt gondolom, hogy meg lehet találni azt a bizonyos egyensúlyt, amely mindenki számára elfogadható. Senkire sem kell rátámadni a legbensőségesebb magánéleti dolgaiddal, azonban ha mesélsz egy utazásodról vagy a jövőben terveidről, még nem jelenti azt, hogy kiadtad magad másoknak. Csapatépítést csak kommunikációval tudsz elérni! Annál jobb, minél többen megismerik az arcodat a cégben, ugyan nem kell megjátszani magad, de nem árt, ha a cégen belül is van jó pár ismerősöd, akivel le tudsz ülni rendszeresen kávézni és netán még ismerik is az eddig elért sikereidet.  Sosem lehet tudni, hogy később ennek mikor veszed hasznát vagy éppenséggel mikor tudsz te valakinek segíteni. Legyen szó később munkakapcsolatról, előléptetésről, vagy arról, hogy melyik megbízható vízszerelőt engedd be a lakásodba mások ajánlása útján!

Oszd meg a cikket, a témával kapcsolatban kommentelj itt vagy a Facebookon, vagy írj az info@dolgozzmagadon.hu címre! A sértő vélemények moderálásra kerülnek.

A cikkek és tartalmak teljes mértékben a szerző saját tulajdonát képezik. Átvenni csak a szerző engedélyével és megjelölésével lehet. Fotók: Google

dolgozz_magadon_logo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

http://dolgozzmagadon.blog.hu/api/trackback/id/tr3810116698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.

Szerző

Motiváció ・Kitartás ・Eredmény ・Siker

Munkám során, amikor az embereknek segítek, akkor a fentebb felsorolt 4 szempontot képviselem. Ugyanis egyik sem létezhet a másik nélkül. Mind a négy összetevőt meg kell élned, így érzed igazán, hogy amit elértél azzal elégedett vagy és keményen megdolgoztál érte. 
A motiváció elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki kitartson a kitűzött céljai mellett. Ha az ember motivált és van elég kitartása, akkor az eredmény sem várat magára, így születik meg a siker, amely megadja a hajtóerőt ahhoz, hogy tovább csináld azt, amiben eddig is hittél. Ha te is szeretnél továbblépni és fejlődni, sikereket megélni a munkádban és a magánéletedben egyaránt, akkor jó helyen jársz.

Sikeres karrierépítést kívánok!
Somlyai-Sipos Szilvia 
karrier coach, karrier tanácsadó
www.dolgozzmagadon.hu

szilvi3_3.jpg