Amit vezetőként rosszul csinálsz – a következőkkel biztosan demotiválod a beosztottjaidat

Egy jó vezetőnek nem csak a szakmájához kell jól értenie. Ugyanannyira fontos az is, hogy az emberei rezgéseit is befogadja, és jól tudja értelmezni. Kulcs tényező az empátia, rugalmasság és az odafigyelés. Jó szülőnek, mentornak és pszichológusnak kell lennie. Na de ki az, akiben megvan mindez? A következőkben sorba veszem a legszembetűnőbb hibákat és tippeket adok arra, hogyan lehetsz még jobb főnök!

  1. Ha nem vagy következetes a kollégáiddal szemben

Egy határozatlan embernél nincs rosszabb. Egyik percben A-t mondani, a másikban B-t, ráadásul 2 különböző embernek. Így senki sem fog komolyan venni és a hatékonyság rovására megy az értetlenkedés. Valószínűleg senki sem fog rád így felnézni. Egy jó vezetőnek összeszedettnek és átgondoltnak kell lennie.

  1. Ha nem mindegyik kollégád kapja meg a kellő figyelmet

Mindenkire minden héten szánj időt. Akár munkahelyi, akár magánéleti válságot élnek meg kollégáid, neked támogatni kell benne őket. Segítsd őket át a nehezebb szituációkon! Így könnyebb megérteni és elfogadni, hogy a mindig mosolygós kolléganő miért érkezett aznap reggel kisírt szemekkel. A kollégáknak is könnyebb, ha pontosan tudják nem éri őket negatív megkülönböztetés azért, mert éppen nincsenek formában. Ne feledd: minden elmúlik! Éppen ezért a jó viszonyt meg kell tartani a nehezebb helyzetekben is. Sosem tudhatod, hogy mikor fordul a kocka és mikor lesz szükséged támogatásra.

  1. Ha azt hiszed, hogy pusztán a létezésedtől fogva tisztelnek majd a kollégák

Vezetőt nem választ az ember, hanem kapja. A tisztelet az, amit ilyenkor ki kell vívni magadnak. Ez pontosan ugyanolyan, mint amikor kezdőként ki kell valahogy bírnod a próbaidőt. Itt is próba elé állít az élet, csak többet kell bizonyítanod felfelé és lefelé is.

  1. Ha nem mered kiosztani és rábízni a feladatokat a kollégáidra

Nem kell mindent egyedül elvégezned! Pont ezért dolgoztok csapatban. Mutasd meg, hogy mit vársz el a kollégáidtól, hagyj nekik időt a betanulásra és brainstormingoljatok rendszeresen! Ha belefekteteted a munkatársaid tanításába az energiát, akkor később már nem kell azon aggódnod, vajon milyen minőségű munkát adnak ki a kezükből. Csak szánj erre elég időt!

  1. Oszd meg a tudást!

Neked hajtják a malmot, te pedig nem osztod meg a hasznos/használható tudást, amivel még jobban mehetne a cég? Felejtsd el! Nem kell mindenkitől félteni azt a tudást. Ha használják, csak gyarapszik!

  1. Ha túl sokat túlórázol és elvárod, hogy a kollégáid is ugyanúgy túlórázzanak

Előfordul. Mégis, ha nincs erre megfelelő kompenzáció, akkor az ember a két szép szeméért nem fog többet dolgozni. Szervezzétek át/ki a feladatokat, ha szükség van rá, akkor vegyetek még fel embert!

  1. Ha a rossz vezetés miatt a kollégáidon vered le a port

Felülről és alulról is nyomasztanak, két helyre kell megfelelned. Jó tanács az életben: Mindig úgy végezd a munkádat, ha úgy alakul, hogy azon a bizonyos ranglétrán lefelé kell menned, sose szégyenkezz múltbéli dolgaid miatt!

  1. Ha nem veszed figyelembe a kollégáid észrevételeid

Attól, hogy valaki beosztottként dolgozik, még lehetnek jó meglátásai, nem? Dehogyisnem! Emlékezz te honnan indultál! Tapasztalat teszi a mestert! Higgy annak, amit a kollégák állítanak!

  1. Ha a meetingeken nem nyitsz az újdonságokra

Elsőre sose utasíts el semmit! Gondold át a javaslatokat, benne van a pakliban, hogy mindenki javára szolgálnak. Aki rendesen dolgozik, az azt is megtapasztalja, hogy mi működhetne még jobban a cégen belül. Érdemes fontolóra venned!

  1. Ha nem állsz ki a kollégáidért

Előfordulnak szituációk, amikor tartani kell a hátadat 1-1 kollégádért. De nem azért mert rosszat csináltak volna. Épp ellenkezőleg, ha kollégáidnak van igaza, akkor ne mismásold el a tényeket.

  1. Ha nem vagy kedves a kollégáidhoz

Én még olyan embert nem láttam, aki szeretett volna egy morcos emberrel együtt dolgozni. Demotiváló és lehúzó egyben. Tudod- vonzás törvénye!

  1. Ha erőből próbálod meg fitogtatni a hatalmadat – sőt, ha azt hiszed, hogy hatalmad van

Többet ésszel, mint erővel. Ne legyél hirtelen haragú és ne az érzelmek alapján dönts. Pláne ne akard erőszakkal érvényesíteni a véleményedet másokon.

  1. Ha mindig csak magadról mesélsz, és nem érdeklődsz a kollégáid hogylétéről

Téged valóban érdekelnek a kollégáid? Mikor kérdezted meg tőlük utoljára, hogyan telt a hétvégéjük? Vedd észre, ha unják a mondandódat! Nincs annál rosszabb, mint ha valaki úgy beszélget a másikkal, hogy közben a másik szóhoz sem jut és esélye sincs átvezetni a beszélgetést egy másik témára vagy elmondania a saját sztoriját. Ha közönségre vágysz, akkor inkább legyél színész.

  1. Valós feedbacket adj!

Csak ez alapján tudnak fejlődni és jól dolgozni a kollégák! Udvariasan, de őszintén add elő a mondanivalódat. Ez mindenki javára válhat.

  1. Fogadd el, ha te kapsz feedbacket!

Igen, egy jó vezető mindig megkérdezi a beosztottjait, hogy min kellene változtatnia. Szokatlan? Jobb, ha hozzászoksz, csak így tudsz fejlődni.

Oszd meg a cikket, a témával kapcsolatban kommentelj itt vagy a Facebookon, vagy írj a dolgozzmagadon@gmail.com címre! A sértő vélemények moderálásra kerülnek.

A cikk és a fotók teljes mértékben a szerző saját tulajdonát képezik. Átvenni csak a szerző engedélyével és megjelölésével lehet.

d94b4401-c04c-4304-a5d2-1e4fa8a2017f.jpg